Home › Forums › Gezin en boerderij › boerengezinnen
This topic contains 0 replies, has 1 voice, and was last updated by Lida 5 years, 4 months ago.
-
AuthorPosts
-
December 27, 2011 at 7:23 pm #17834January 13, 2012 at 12:11 pm #17835
“Hoewel ik meestal de nuance probeer te zoeken kreeg ik onlangs terecht een kritische opmerking over deze column. Alsof álle (of de meeste) boeren niet goed communiceren, alsof álle/de meesteboeren niet goed kunnen leren. Dat is uiteraard niet waar en ook zeker niet mijn bedoeling geweest. Ik had op dat moment enkele gezinnen in mijn gedachten en had nog eens kritisch moeten kijken voor ik de column plaatste.
Ik heb veel respect voor boeren (en hun partners) die met zoveel ingewikkelde regels en wetten te maken hebben dat ze soms misschien meer tijd bezig zijn met allerlei boekhoudingen (melkquota, mestboekhouding, etc) dat ze aan hun eigenlijke werk nauwelijks nog toekomen.
Voor degenen die ik onbedoeld beledigd heb: mijn oprechte excuses.”
January 16, 2012 at 1:15 pm #17836“Interpunctie, wat netjes dat je dat recht zet, dat respecteer ik.
Ik was altijd een enorme flapuit, maar precies om de reden die jij aangeeft heb ik ook geleerd om iets meer op mijn woorden te letten.
Niet iedereen hoeft alles te weten, zeker niet als ze het niet in een context kunnen plaatsen door een gebrek aan kennis.Soms is openheid wel belangrijk. Door juiste communicatie, dingen te vertellen en te laten zien creeer je begrip. Zowel binnen het gezin en de familie, maar ook naar anderen toe.”
February 7, 2012 at 5:35 pm #17837“Fijn, bedankt. Ja, een fout maken is tot daaraan toe, maar als je de fout niet goed maakt of recht zet, is het een dubbele fout.
“
December 26, 2012 at 11:36 am #17838Ik wordt er stil van dat de
stille armoede onder de agrarische gezinnen is toe genomen.January 10, 2013 at 3:14 pm #17839.
January 10, 2013 at 3:14 pm #17840“Ja en ik denk dat we er nog niet zijn.
In nederland verkeren 400 boerengezinnen in acute geldnood, kunnen hun verplichtingen niet nakomen en ook de meeste andere boerengezinnen staat er niet goed voor.
“January 10, 2013 at 3:21 pm #17841“maar daar lees je verder ook nergens wat over,, ik denk dat niemand er mee te koop zal lopen, maar een blad als boerderij en niuewe oogst zou besteens aandacht aan dit probleem kuknnen besteden”
January 10, 2013 at 4:59 pm #17842“Als je laat weten hoe nijpend het is zijn er sommige collegaatjes die je even "fijntjes" de grond inboren, heb ik vooral op dit forum met veel schade en schande ondervonden.
Dat is ook de reden dat ik een aantal keren op ben gehouden om hier te schrijven, je probeert al jaren uit alle macht het hoofd boven water te houden en dan word je ook nog eens even herhaaldelijk, op een belerend toontje, onderuitgeschopt?
Soms denk ik wel eens dat deze personen ook eens in een situatie zou moeten komen zoals de onze, buiten je schuld om langzaam maar zeker steeds dieper wegzakken in een financiele put. Maar ben ik dan niet net zo slecht als degenen die jou onder het mom van jullie voeren een mismanagement de stront induwen???? “
January 13, 2013 at 10:45 am #17843“Welkom terug Meelmuisje.
Voor iedereen die in financiele nood zit, ik heb ergens gelezen dat het om 40% van de nederlandse boeren gaat, dat is echt héél veel(!!!), sterkte ermee.”
-
AuthorPosts
You must be logged in to reply to this topic.