Home › Forums › Bedrijf in het buitenland › Denemarken (is weer in trek)
This topic contains 22 replies, has 6 voices, and was last updated by Lida 5 years, 4 months ago.
-
AuthorPosts
-
February 24, 2010 at 9:20 am #16214February 24, 2010 at 11:09 am #16215
“En toch, en toch: moeten de banken niet toch wat meer hun maatschappelijke verantwoordelijkheid dragen als blijkt dat mensen gewoon slecht hun verstand gebruiken bij het lenen van geld??
Ook de yuppen die hypotheken ondertekenen van x keer hun beider jaarinkomen, met andere woorden: niet willen (of kunnen, in deze maatschappij hoor je een "winner" te zijn dus alleen "the sky is the limit") inzien dat het economisch en/of prive ook wel eens minder rooskleurig kan gaan worden. Het gaat dus niet alleen om ondernemers maar om mensen in het algemeen (toevallig zijn ondernemers ook mensen)”February 24, 2010 at 11:40 am #16216“Ik vind niet dat banken verantwoordelijk zijn voor datgene wat jij noemt. Met de slogan: "resultaten uit het verleden, bieden geen garantie voor de toekomst" maken ze al voldoende duidelijk, wat mij betreft.
Yuppen, boeren en mensen hebben allemaal min of meer een verstand wat je kunt en moet gebruiken. Wie niet in staat is zijn eigen beslissingen op zelfstandig niveau te nemen moet óf een adviseur inschakelen (maar die worden vaak te duur bevonden) óf geen zelfstandig ondernemer worden.
Maar dat is mijn mening, ik neig nog wel eens naar VVD.”February 24, 2010 at 11:56 am #16217“Boeren hebben normaal genoeg onderpand, dus willen de banken wel geld uit lenen, maar de vraag hoe ver ga je? Daar moet je zelf een beslissing nemen.
Laatst was hier nog iemand van de bank bij ons, en als je dan hoort dat 60 % van de boeren de aflossing tijdelijk stop heeft gezet of verlaagd heeft geeft dat wel wat te denken…..
“February 24, 2010 at 4:45 pm #16218“…..met veel te zware financieringen en te optimitische prijprognoses op de rand van de afgrond gebracht.Sommige banken staan daardoor zelf ook op springen…….
En voor zover ik de berichten rond de huidige economische crisis heb kunnen ontcijferen (ben absoluut geen econoom moet je weten……
) ligt een van de oorsprongen ook bij veel te hoge leningen/hypotheken. Dus blijft daar wat mij betreft toch wat wringen VanSoestFarm!
Oja, ik neig nog wel eens richting de SP……….
“
February 25, 2010 at 8:45 am #16219“Maaike, zullen we het er dan op houden dat De Waarheid in het midden ligt en dat zowel banken als ondernemers/hypotheekafsluiters verantwoordelijk zijn?”
February 25, 2010 at 11:34 am #16220“Ieeeuw! Jek, je lijkt Maaike wel met dat sluiten van compromissen!
Maar ben wel eens met dat idee want onderstaande zin van jou is zo waar als een koe:
De boeren in Denemarken betalen een hele dure les, laten we daar van leren (en NIET iemand anders de schuld geven van onze financiele situatie!!!).….
“
February 25, 2010 at 2:12 pm #16221“Fijn Maaike, dat we een compromis hebben gesloten. Dat doen ‘ze’ in de politiek toch ook, als het goed is?”
June 4, 2012 at 7:33 pm #16222“Als je het vertel over Denemarken leest wordt je niet vrolijk
grondprijs gehalveerd,schuldenlast per koe 15000, euro, overname duur en moeizaam, milieu regels worden nog strenger
en ga zo maar door
Ik wens de deense boeren veel sterkte , ik hoop niet dat wij volgen.”August 17, 2012 at 2:55 pm #16223Ik hoorde dat het in Denemarken niet goed gaat
Ik hoorde dat er al twee banken op de fles waren omdat het met de deense boeren niet goed gaat
Ik vraag me af of dit inderdaad zo is.
Want als dat zo is dan gaat het zeker niet goed
Ik heb in de nederlandse pers hier niets over kunnen lezen
Weet iemand hier iets van -
AuthorPosts
You must be logged in to reply to this topic.