Voedselveiligheid

 De Nederlandse consument wordt in de mailing genomen. En daar  moet als het Foodwatch ligt snel een einde aan komen,Foodwatch is in 2002 opgericht in Duitsland en is in middels zeer succesvol.
Zo richtte die organisatie welke nu 16.000 donateurs heeft, een campagne op tegen de aanwezigheid van het kankerverwekkende acrylamide in de chips. Resultaat: de concentratie acrylamide is drastisch verminderd in chips.
Foodwatch onderzoekt niet alleen wat er echt in eten zit, de producenten worden ook aangesproken op valse beloften of het gebrek aan zorg voor de gezondheid .
Foodwatch wil dat er een einde komt aan al die volksverlakkerij en blijft transparantie en duurzaamheid en eerlijkheid nastreven.
 
 
Voedselwaren en de manier waarop die gemaakt worden moeten veiliger en milieuvriendelijker met minder uitstoot van het broeikas kooldioxide.
Binnen 15 jaar wil Nederland koploper zijn op gebied van duurzame voedselproductie en bedrijfsvoering alsdus een reactie op de Grone Woche 2010.
De agrarische sector is in Nederland aan veel regels gebonden, regels voor voedselveiligheid voor de consument.
Je zou verwachten dat de consument de gezonde producten welke in de schappen van de winkel liggen voor hun gezondheid kopen.
 
Waarom kopen de consumenten die gezonde producten niet?
 
Wat heeft de consument voor een gezond en veilig voedselpakket over?

Moet Nederland koploper zijn?